Werken bij VGTC

Verhalen

Master Technician

Bert Vlietstra

“Wat voor mij de meest uitdagende opdrachten zijn? De grote klussen, zoals een motorrevisie. Als je de motor uit elkaar hebt gehaald, ligt de hele werktafel vol met onderdelen. Dat moet allemaal worden schoongemaakt, gerepareerd en weer in elkaar gezet worden. Daar ben je wel een paar dagen mee bezig. Het mooiste moment is als de motor weer in elkaar zit, je hem start en hij weer ontzettend mooi loopt. Dan krijg ik een enorme glimlach op mijn gezicht!”

“Mijn werkdag begint om 8 uur 's ochtends. Samen met de werkplaatschef neem ik dan de werkopdracht door. Wat mij aanspreekt in mijn werk is dat je van tevoren niet weet wat de dag gaat brengen. Elke dag is anders, elke klus is anders. Het kan best zijn dat je na een motorrevisie iets heel anders gaat doen, zoals een tachograafijking.”

“Als je dit werk wilt doen moet je er plezier in hebben, het mooi vinden om aan dit product te mogen werken en de wil hebben om te blijven leren. Volvo Group Truck Center biedt daarvoor volop mogelijkheden. Als je dat allemaal leuk vindt, is dit een fantastisch mooie job! Daarnaast moet je een teamspeler zijn. Wij werken er met zijn allen aan om een mooi product neer te zetten waar de klant èn wij tevreden over zijn.”

Lees mijn verhaal
Eerste bedrijfsautotechnicus

Christiaan Perez

“Hebben jullie mensen nodig? Met die vraag ben ik vijf jaar geleden letterlijk binnengelopen bij Volvo Group Truck Center. Binnen twee weken was ik in dienst als leerling-monteur. En daar heb ik geen dag spijt van gehad. Via een combinatie van werken en leren, een BBL-traject, ben ik hier aan de slag gegaan. Vier dagen in de week werkte ik bij Volvo Group Truck Center en een dag ging ik naar school. Nu heb ik mijn diploma voor Eerste Bedrijfsautotechnicus. Het is mijn ambitie om zover mogelijk door te leren en die kans krijg ik bij Volvo Group Truck Center. Zo ga ik nu voor een diploma om APK-keurmeester te worden.”

“Ook in de werkplaats leer ik nog elke dag bij. Er lopen hier mensen rond die jaren ervaring hebben en bij wie je altijd terecht kunt als je een vraag hebt. Je staat er nooit alleen voor. Naast kennis van zaken zijn doorzettingsvermogen en flexibiliteit belangrijke eigenschappen om te hebben. Een klant wil toch graag zijn truck weer kunnen meenemen, ook al is het al 17.00 uur geweest. Als die tevreden naar huis gaat, ben ik ook tevreden.”

Lees mijn verhaal
Master Technician

René Vermeulen

“Als Master Technician houd ik me bezig met allerlei werkzaamheden, zoals APK-keuringen, reparaties, tachograafijkingen en vooral het stellen van diagnoses. Als een chauffeur hier komt met een klacht over zijn truck, ga ik op zoek naar het probleem. Het vinden en oplossen van lastige problemen geeft mij de meeste voldoening. Elk probleem is anders en vraagt om een specifieke oplossing. Soms denken mensen dat het alleen een kwestie is van de computer aansluiten die alles voor je uitzoekt, maar dat is niet zo. Uitleesapparatuur geeft wel een richting aan, maar daarnaast is je inbreng als technicus groot. Dat maakt het werk voor mij uitdagend.”

“Om op de hoogte te blijven van de laatste stand van de techniek volg ik veel trainingen. Volvo Trucks heeft een uitgebreid trainingsprogramma en als Master Technician krijg je bijvoorbeeld als eerste cursussen over nieuwe technieken. Volvo Group Truck Center is een prettige werkgever die volop mogelijkheden biedt om door te groeien als je dat wilt. Bovendien hebben we hier een leuke groep collega’s die elkaar helpen. Met zijn allen zetten we de schouders eronder om de problemen van onze klanten op te lossen zodat hij tevreden de deur uitgaat.”

Lees mijn verhaal
Werkplaatschef

Willem Hompus

“Activeren, stimuleren, motiveren en corrigeren: zo vat ik mijn functie als werkplaatschef samen. Samen met collega’s maak ik elke dag de planning, stuur ik monteurs aan en zorg ik ervoor dat alles in de werkplaats organisatorisch goed loopt zodat de monteurs hun taak zo goed mogelijk kunnen uitvoeren. Ik weet uit ervaring hoe belangrijk dat is. Volvo Group Truck Center heeft mij altijd de mogelijkheid geboden om me te ontwikkelen. Ik ben in 1983 bij VGTC komen werken. Eerst in een administratieve functie, later als monteur en nu alweer jaren als assistent-werkplaatschef en werkplaatschef.”

“Volvo Group Truck Center geeft mij een familiegevoel. We werken er met zijn allen aan om het beste resultaat voor onze klanten te realiseren. Je hebt hier ook de kans om heel diverse werkzaamheden uit te voeren. Als je wilt kun je als monteur van alles doen: van lassen, werken met moderne techniek, opbouw van nieuwbouw tot stofferen. De gemene deler is dat mensen die hier werken dienstverleners en aanpakkers zijn. Die eigenschappen zijn belangrijk want wij werken aan materiaal dat onze klanten nodig hebben bij het uitoefenen van hun vak. Ik haal mijn voldoening dan ook uit het tevreden maken van onze klanten.”

Lees mijn verhaal
Service Coördinator / Business Consultant

Daan Overduin

“Als Service Coördinator ben je het eerste aanspreekpunt voor de klant, de spin in het web. Het takenpakket is heel divers: je bent bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de planning, bereidt samen met collega’s het werk voor en maakt facturen. Elke dag is weer onvoorspelbaar en juist die afwisseling maakt het zo leuk. Je moet continu schakelen. Naast gepland werk heb je ook te maken met klanten die aan komen rijden met een probleem of klanten die bellen omdat ze onderweg staan met een issue. Het is de uitdaging om iedereen van dienst te zijn en weer op weg te helpen, waarbij je ook kijkt naar de mogelijkheden van de werkplaats. Wat mij tevreden maakt is als het werk af is en de klant én monteurs tevreden zijn.”

“Wat Volvo Group Truck Center voor mij kenmerkt, is dat het een groot bedrijf is, waar ruimte is voor de persoon. Onze directeur kent bijvoorbeeld alle medewerkers bij naam. Verder is er ruimte voor trainingen en opleidingen, zijn de arbeidsvoorwaarden goed en wordt eigen inbreng gewaardeerd. Ik ga bijvoorbeeld aan de slag als Business Consultant, een functie die in onderling overleg is ontstaan. Dat houdt in dat ik op de werkvloer processen ga opzetten en begeleiden zodat de vestigingen onze klanten zo goed mogelijk kunnen helpen.”

Lees mijn verhaal